Getoonde prijzen zijn vanaf-prijzen, exclusief € 29,50 boekingskosten.

Ben jij of een medereiziger op dezelfde boeking positief getest op het coronavirus waardoor je niet mag vliegen?

Bekijk hier welke situatie voor jou van toepassing is en vervolg je verzoek voor wijziging of annulering.

Wijzigen?

Als je besluit om je ticket te wijzigen zonder dat de airline hier opdracht voor heeft gegeven, dan betekent dat een vrijwillige wijziging. Dit geldt ook in het geval van reisbeperkingen vanwege het coronavirus. Het is afhankelijk van de voorwaarden van je ticket of wijzigingen zijn toegestaan. In veel gevallen hanteren airlines flexibele wijzigingsvoorwaarden.

Vertrekt jouw vlucht binnen 24 uur? Neem in dat geval direct contact op met de luchtvaartmaatschappij (telefonisch of op de luchthaven). 

Wijzigingskosten?

Voor het aanpassen van je ticket berekenen wij € 49 wijzigingskosten per persoon*.  Heb je een uitgebreid of volledig servicepakket geboekt? Dan zijn deze kosten lager of zelfs gratis. 

Samengevat moet je rekening houden met de volgende kosten:

  1. Evt. wijzigingskosten airline (bij flexibel wijzigingsbeleid geen kosten)
  2. Eventueel tariefverschil
  3. Evt. wijzigingskosten extra services

Ga naar het wijzigingsformulier om je wijziging aan te vragen. Let op! Aanvragen voor wijziging of annulering kunnen alleen gedaan worden door de hoofdboeker zelf en met het e-mailadres dat bij de reservering is ingevuld.

Zodra je de aanvraag volledig hebt ingevuld, ontvang je van ons zo snel mogelijk bericht over de mogelijkheden en over de kosten van de wijziging. Je ontvangt een betalingslink die tot 20:00 uur (van maandag-vrijdag) en tot 17:00 uur (zaterdag en zondag) geldig is. Totdat de betaling is gedaan en het ticket is aangepast kunnen de kosten nog wijzigen. Als je geen gebruik maakt van de betalingslink dan zal je ticket niet worden gewijzigd.

Extra services

Heb je een auto, hotel, parkeerplaats, taxi of kortlopende reisverzekering geboekt? Dan kan het zijn dat je daar ook wijzigingen in moet aanbrengen zodra jouw vlucht gewijzigd is. Bekijk onze handige checklist met alle informatie.

Annuleren?

Vrijwillig annuleren is (ook in coronatijd) vrijwel nooit mogelijk zonder kosten. Met onze Annuleringsgarantie Plus mag je tot 48 uur voor vertrek annuleren en ontvang je het grootste gedeelte van je ticketprijs terug. Is er een geldige medische reden waardoor je je reis moet annuleren? Neem dan eerst contact op met de maatschappij waar je de verzekering of garantie hebt afgesloten, zodat je weet of je recht hebt op restitutie van de annuleringskosten door de (verzekerings)maatschappij.

Annuleringskosten

Vul het annuleringsformulier in voor meer informatie over de kosten.Let op! Aanvragen voor wijziging of annulering kunnen alleen gedaan worden door de hoofdboeker zelf en met het e-mailadres dat bij de reservering is ingevuld.

Bij vrijwillige annulering berekenen wij € 49 annuleringskosten per persoon. De boekingskosten en evt. extra services worden ook niet gerestitueerd.

Afhankelijk van de voorwaarden van het ticket, kunnen er kosten worden gerestitueerd. Je ontvangt hierover van ons per e-mail bericht.

Vertrekt jouw vlucht binnen 24 uur? Neem in dat geval direct contact op met de luchtvaartmaatschappij (telefonisch of op de luchthaven). 

Heeft dit je geholpen?

Gerelateerde vragen

Ik heb verkeerd geboekt Wijziging in klantinformatie Heb ik recht op restitutie, reiscredit of een fl …

Actuele reisinformatie

Bekijk alle actuele reisinformatie

Vliegtickets.be maakt gebruik van cookies

Deze worden gebruikt voor verschillende doeleinden. Door op ‘Alle cookies’ te klikken ga je akkoord met onze Privacy- & cookieverklaring en ontvangen wij de niet-functionele cookies. Via deze niet-functionele cookies kan Vliegtickets.be jou op een andere site o.a. benaderen op basis van de door jou bezochte pagina’s.

Toon details
Alle cookies Nodige cookies