Getoonde prijzen zijn vanaf-prijzen, exclusief € 29,50 boekingskosten.
Heeft de airline jouw vlucht gewijzigd of geannu …
Updates van alle airlines: Er wordt steeds minder gerestitueerd door airlines, om niet in financiële problemen terecht te komen. Wel bieden airlines flexibele omboekregelingen om klanten gebruik te laten maken van een andere vlucht en/of reisdatum. Ben je benieuwd welk omboekbeleid de airline waarmee je zou vliegen hanteert? Kijk dan hier. Omboekregelingen kunnen tussentijds wijzigen. Lees meer
Wil jij zelf je vlucht wijzigen of annuleren?
Als je besluit om je ticket te wijzigen of te annuleren zonder dat de airline hier opdracht voor heeft gegeven, dan betekent dat een vrijwillige wijziging. Houd rekening met de volgende kosten; - Eventuele wijzigingskosten airline (bij flexibel wijzigingsbeleid geen kosten) - Eventueel tariefverschil - Eventuele wijzigingskosten van de extra services Lees meer
Wijziging in klantinformatie
Als je een wijziging wilt aanbrengen in je klantinformatie van de hoofdboeker nadat je geboekt hebt, dan berekenen wij hiervoor € 9 wijzigingskosten. Lees meer
Hoeveel bedragen de annuleringskosten?
Of je geld terug ontvangt als je je ticket annuleert hangt af van de annuleringsvoorwaarden van je ticket en de reden van annulering. Wij informeren je hierover nadat je het annuleringsformulier hebt ingevuld. De annuleringsvoorwaarden en de hoogte van de kosten verschillen per luchtvaartmaatschappij en per ticket. Het kan ook voorkomen dat de airline (gedeeltelijke)restitutie van je ticketbedrag niet toestaat en de kosten 100% zijn. Bijvoorbeeld bij een lowcostmaatschappij als Ryanair, Easyjet of Transavia. Lees meer
Wijzigingskosten extra services per boeking
Voor wijzigingen in stoelreservering en bagage tijdens je vlucht worden kosten in rekening gebracht. Neem contact met ons op om de exacte kosten voor jouw vlucht te berekenen. Lees meer
Ik heb verkeerd geboekt
Het zal je maar gebeuren, je hebt een vergissing gemaakt tijdens het boeken van je vliegticket. Heb je een spelfout gemaakt in de naam of een verkeerde datum of route geboekt? Neem dan zo snel mogelijk contact op met ons klant contact center. Lees meer
Kan een naam op een ticket worden aangepast?
Neem zo snel mogelijk en bij voorkeur dezelfde dag nog telefonisch contact met ons op. Een naam op het vliegticket aanpassen is echter niet altijd toegestaan. We zullen altijd ons uiterste best doen om dit bij de luchtvaartmaatschappij voor elkaar te krijgen. Voor een naamswijziging die door de luchtvaartmaatschappij tegen kosten is toegestaan, berekenen wij € 49 administratiekosten per ticket. De kosten die de luchtvaartmaatschappij berekent komen daar nog bij. Belangrijk om te weten is dat het in het weekend nagenoeg niet mogelijk is om een naam te wijzigen in je vliegticket. Luchtvaartmaatschappijen zijn dan vaak niet bereikbaar waardoor aanpassingen niet mogelijk zijn. Lees meer
Je vlucht is vertraagd of geannuleerd
Wanneer de airline je vlucht binnen 14 dagen voor vertrek annuleert, of je hebt aanzienlijke vertraging (meer dan drie uur), dan kan het zijn dat je recht hebt op compensatie conform EU Verordening 261/2004. Of je in aanmerking komt voor de compensatie is afhankelijk van verschillende factoren, zoals de reden van de annulering of vertraging, de route en de airline waarmee je vliegt.Het kan soms best lastig zijn om de compensatie succesvol te claimen. Onze partner Air Help, is gespecialiseerd in het claimen van compensatie bij vertraging en instapweigering namens vliegpassagiers. Zij kunnen je ontzorgen op basis van no cure, no pay. Bij succesvolle claims wordt een vergoeding ingehouden. Lees meer
Annulering door de airline
Door een aanpassing in het vluchtschema kan het ook gebeuren dat de vlucht die jij hebt geboekt wordt geannuleerd. De airline bie dt je dan vaak een alternatieve vlucht aan. Komt dit alternatief je niet uit, dan kun je je vlucht in de meeste gevallen kosteloos annuleren. Wij geven je door hoe het zit met de regels van de airline in jouw ticket, zodat je een weloverwogen keuze kan maken. Lees meer
Schemawijziging door de airline
Het kan gebeuren dat een airline om operationele redenen de schematijd van een vlucht wijzigt. Soms is dit maar een kleine tijdswijziging maar het kan ook flinke tijdswijziging zijn. Lees meer
Restitutie van je geannuleerde vlucht
Wanneer de airline je ticket of een gedeelte daarvan terugbetaalt vragen wij een zg. Refund aan bij hen. In veel gevallen is dit een automatisch proces waarbij we jouw restitutie vrijwel direct kunnen verwerken. Het bedrag waar je recht op hebt wordt dan binnen een aantal dagen na behandeling van je annulering teruggestort naar het betaalmiddel waarmee je je boeking hebt betaald. Lees meer
Zijn er kosten als ik annuleer?
Of je geld terugontvangt als je je ticket annuleert hangt af van de annuleringsvoorwaarden van je ticket. Wij informeren je hierover nadat je het annuleringsformulier hebt ingevuld. Naast de annuleringskosten van de airline berekenen wij EUR49 om de annulering te verwerken. Boekingskosten, verzekeringen en betaalkosten worden niet terugbetaald. Lees meer
Hoe annuleer ik mijn boeking?
Als je je ticket wilt annuleren dan kan je dat doen door het annuleringsformulier in te vullen. Binnen 24 uur ontvang je van ons een e-mail met de annuleringsvoorwaarden en -kosten. Lees meer
Hoe kan ik mijn vlucht wijzigen?
Wanneer je een wijziging in datum, route of beide wilt aanbrengen in je reservering, vul je het wijzigingsformulier in op onze website. Voor een naamswijziging of correctie neem je contact op met ons klant contact center. Lees meer
Wat kost het om mijn vlucht te wijzigen?
In verband met de situatie rondom het coronavirus, duurt het momenteel langer dan dat je van ons gewend bent voordat je reactive ontvangt op je wijzigingsaanvraag. Wij zullen alle aanvragen in behandeling nemen, met prioriteit voor de vertrekken binnen 30 dagen. Om het aantal wijzigingsaanvragen zo goed en adequaat mogelijk te behandelen, vragen we je om het wijzigingsformulier slechts een keer in te vullen. Bekijk hier alvast de omboekregelingen van de airlines. We danken je voor je medewerking.Bekijk onze actuele informatie omtrent het coronavirus en de meestgestelde vragen. Lees meer
Kan ik mijn vluchtdatum- of route wijzigen?
Of het mogelijk is om je vluchtdatum -of route te wijzigen hangt af van het ticket dat je hebt geboekt. Vul het wijzigingsformulier in op de website om de kosten voor de wijziging op te vragen. Lees meer

Vliegtickets.be maakt gebruik van cookies

Deze worden gebruikt voor verschillende doeleinden. Door op ‘Alle cookies’ te klikken ga je akkoord met onze Privacy- & cookieverklaring en ontvangen wij de niet-functionele cookies. Via deze niet-functionele cookies kan Vliegtickets.be jou op een andere site o.a. benaderen op basis van de door jou bezochte pagina’s.

Toon details
Alle cookies Nodige cookies