Meest gestelde vragen

Waar kan ik mijn klacht indienen

Heb je een klacht over een van de aangekochte diensten of over Vliegtickets.be?

Hieronder vind je de klachtenprocedures.

Klacht indienen vliegtickets

Voor klachten over de uitvoering van vluchten, de bagage afhandeling of de incheckprocedure, dien je direct contact op te nemen met desbetreffende luchtvaartmaatschappij omdat zij verantwoordelijk is voor de uitvoering van deze diensten.
De contactgegevens kun je vinden op de website van de luchtvaartmaatschappij.

Belangrijk:

Als jouw bagage is vermist, beschadigd en/of vertraagd, dan dien je op luchthaven bij de luchtvaartmaatschappij een aangifterapport op te laten maken.

Claims met betrekking tot vermiste en/of beschadigde bagage dienen binnen zeven dagen na ontvangst van de bagage bij de luchtvaartmaatschappij te zijn ingediend.

Claims met betrekking tot vertraagde bagage dienen binnen 21 dagen na ontvangst van de bagage bij de luchtvaartmaatschappij te zijn ingediend.
Eventuele kosten die je wil claimen vanwege een probleem met jouw bagage, dien je via verkregen kwitanties aan te tonen.

Je kunt je eventueel ook wenden tot jouw verzekeraar indien je voor de reis beschikt(e) over een reisverzekering.

Klacht indienen zonvakanties
Heb je een klacht over de uitvoering van je pakketreis?

De klachten voor zonvakanties dienen binnen drie weken na terugkomst bij ons kenbaar te worden gemaakt. Hiervoor dien je een e-mail sturen naar zonvakanties@vliegtickets.be. Wij zullen deze klacht dan indienen bij de desbetreffende reisorganisatie die de klacht in behandeling zal nemen.

Let op: Je dient klachten altijd direct ter plaatse te melden bij de reisleiding van de reisorganisatie. Als de reisleiding niet aanwezig is, dan dien je melding te maken bij de accommodatie verschaffer. Dit is zeer belangrijk omdat je een schriftelijke bevestiging dient te krijgen van je klacht. Graag ontvangen wij deze bevestiging bijgesloten in de e-mail die je aan ons stuurt.

Klacht over Vliegtickets.be
Voor klachten over onze service kun je een e-mail sturen met uitgebreide beschrijving van je klacht naar customercare@vliegtickets.be. Vermeld altijd je reserveringscode bij de klacht en voeg eventuele andere relevante informatie ook toe aan je e-mail.

Na ontvangst van jouw e-mail ontvang je een bevestiging en zullen wij jouw klacht in behandeling nemen. Natuurlijk willen wij jou zo spoedig mogelijk van een reactie voorzien. In sommige situaties is verder onderzoek nodig en zijn wij afhankelijk van derden. Dit kan invloed hebben op de behandelingsduur van de klacht.

Indien Vliegtickets.be de klacht niet naar wens kan oplossen, kun je hierover een klacht indienen bij de Consumentenombudsdienst van de FOD Economie. Zij is bevoegd om de kwestie in behandeling te nemen of al dan niet via een andere gekwalificeerde entiteit te laten behandelen. Je kan de Consumentenombudsdienst bereiken via Consumentenombudsdienst.be/nl. Bij een geschil met een grensoverschrijdend karakter kan u ook een beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via:  http://ec.europa.eu/odr

 

Geen antwoord op je vraag?

Stel hieronder je vraag en wij sturen binnen 48 uur een reactie. Vertrekt u binnen 1 week dan adviseren wij u telefonisch contact op te nemen i.p.v. te mailen.

 
 

Verplicht veld

Heb je nog vragen?

Onze klantendienst staat 7 dagen per week voor je klaar.

Bekijk onze openingstijden.


of bel: 070 65 90 02 (€ 0,30 p.m.)
  • Gratis annuleren tot 20:00 uur