Meest gestelde vragen

Wanneer heb ik recht op compensatie

Vergoeding voor je vertraging van je vlucht kan je aanvragen als je door een vertraging drie uur of later op je eindbestemming aankomt. Dan moet het vertrek wel zijn vanaf een EU-luchthaven, of vanaf een luchthaven buiten de EU naar een EU-luchthaven. Daarnaast moet de maatschappij gevestigd zijn in de EU.

Elke vertraging of annulering wordt apart beoordeeld om vast te stellen of de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk gesteld kan worden.

Wanneer je eerste vlucht vertraagd is (meer dan 3 uur) en je daardoor je vervolgvlucht mist heb je mogelijk ook recht op vergoeding. Wel moet je dan meer dan drie uur aankomstvertraging hebben. Een vervolgvlucht met een andere luchtvaartmaatschappij of aansluitende vluchten naar een bestemming buiten Europa, kan dit wel bemoeilijken.

Met minder dan 3 uur vertraging (maar meer dan 2 uur) heb je volgens de wetgeving helaas geen recht op compensatie. Wel heb je mogelijk recht op maaltijden, communicatiefaciliteiten en eventueel een hotelovernachting. Dit is afhankelijk van de wachttijd.

Voor Vliegtickets.be verzorgt Green Claim de claim service. Green Claim is gevestigd in Amsterdam, Nederland. Zij zijn gespecialiseerd in het claimen van compensatie bij vertraging, annulering en instapweigering namens vliegpassagiers.

Geen antwoord op je vraag?

Stel hieronder je vraag en wij sturen binnen 48 uur een reactie. Vertrekt u binnen 1 week dan adviseren wij u telefonisch contact op te nemen i.p.v. te mailen.

 
 

Verplicht veld

Heb je nog vragen?

Onze klantendienst staat 7 dagen per week voor je klaar.

Bekijk onze openingstijden.


of bel: 02 588 14 65
  • Gratis annuleren tot 20:00 uur