Wanneer de luchtvaartmaatschappij, om welke reden dan ook een wijziging aanbrengt in de vluchtschema, ontvang je van ons per e-mail een bericht hierover. Log in via MyTrips om je gewijzigde boeking te bekijken. In de meeste gevallen zorgen wij dat je boeking correct gewijzigd wordt maar soms kan het zijn dat de luchtvaartmaatschappij (vanwege privacy voorwaarden) ons niet toestaat om schemawijzigingen in behandeling te nemen en tickets opnieuw uit te geven. In dat geval krijg je een automatische melding te zien in MyTrips. Bekijk onderaan op deze pagina wat je dan moet doen.
Schemawijzigingen doorvoeren via MyTrips
Accepteren gewijzigd vluchtschema
Wanneer je akkoord gaat met het gewijzigde vluchtschema, gaan we de tickets definitief voor je wijzigen. Je ontvangt een nieuwe e-ticketmail met de gewijzigde vluchten.
Niet accepteren vluchtschema, alternatief voorstel
LET OP! Vanwege de huidige situatie in de zomermaanden op diverse luchthavens in Europa, zijn er veel vluchten geschrapt. Dit resulteert in veel schemawijzigingen en annuleringen. In de meeste gevallen kan er maximaal een alternatief worden geboden. Het aanbod kan uitsluitend via MyTrips worden geaccepteerd of geweigerd. Belangrijk om te weten is dat wanneer je het aanbod weigert, er een kans bestaat dat je wellicht helemaal niet kunt reizen. Onze excuses voor deze overmachtssituatie.
Reis je buiten het zomerseizoen, dan geldt vooralsnog onderstaande reguliere procedure:
Wanneer je niet akkoord gaat met het gewijzigde vluchtschema, laat je ons dit weten. Een medewerker neemt je verzoek voor alternatieven in behandeling en zorgt voor de afhandeling.
Niet accepteren vluchtschema, annulering
Wanneer je niet akkoord gaat met het gewijzigde vluchtschema, laat je ons dit weten. Een medewerker neemt je verzoek in behandeling. Wanneer de voorwaarden van het ticket een kosteloze annulering toestaan, wordt je verzoek daarvoor door ons in behandeling genomen. Houd er rekening mee dat bij boeking aangeschafte extra’s en boekingskosten niet gerestitueerd kunnen worden.
Onderstaande procedure geldt alleen wanneer wij geen ticket voor je mogen wijzigen.
Schemawijzigingen rechtstreeks afhandelen bij de luchtvaartmaatschappij
Wanneer we van de luchtvaartmaatschappij geen schemawijziging mogen afhandelen, vragen we je om dit zelf op de website van luchtvaartmaatschappij te doen.
Krijg direct toegang tot je reservering door rechtstreeks op de website van de luchtvaartmaatschappij in te loggen. Gebruik hiervoor je achternaam en de airline boekingscode(s) per vlucht. Deze staan vermeld in de e-ticketmail die je van ons hebt ontvangen. Een andere optie is om met e-mailadres dat gebruikt is bij boeking, een nieuw password aan te vragen op de website van de luchtvaartmaatschappij.
Zodra je ingelogd bent, kan je zelf je schemawijziging rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij beheren.