Meest gestelde vragen

Hoe annuleer ik mijn boeking

Soms ontkom je er niet aan. Je vliegticket annuleren, de reis kan om een bepaalde reden niet doorgaan.

De hoofdboeker kan via  het annuleringsformulier de annulering aan ons doorgeven, dit kan tot twee dagen voor vertrek. Binnen twee dagen voor vertrek vul je het formulier in en neem je ook telefonisch contact met ons op. 

Zodra het annuleringsformulier is verzonden, is de annulering definitief. 

Annuleringsvoorwaarden per vliegmaatschappij
Elk tarief/vliegticket heeft zijn eigen regels als het op annuleren aankomt. In veel gevallen zijn er helaas hoge annuleringskosten, of bent je de hele reissom kwijt als de luchtvaartmaatschappij geen geld teruggeeft.  Voor een indicatie van de hoogte van de annuleringskosten helpen onze service agenten je graag verder.

Bij boekingen met een lowcostmaatschappij* is, in geval van annuleren, teruggave van je reissom nooit mogelijk. Wordt de reden van annuleren gedekt door je annuleringsverzekering dan kun je bij de verzekeringsmaatschappij een claim indienen.

Wanneer je een chartervlucht* wilt annuleren gelden de annuleringsregels uit de ANVR Consumenten voorwaarden. De annuleringskosten worden hoger zodra de vertrekdatum nadert.  

Samengestelde reis geboekt? Dan gelden de voorwaarden van de leverancier plus onze annuleringskosten.

Vooraf de annuleringskosten weten? Bel dan één van onze specialisten om de kosten op te vragen. Bovenop de annuleringskosten van de luchtvaartmaatschappij rekenen wij nog administratiekosten. In onze Algemene Voorwaarden kan je deze kosten terugvinden. 

Annuleren op een rijtje:
1.       Je geeft via het annuleringsformulier aan dat je wilt annuleren
2.       Je ontvangt van ons een bevestiging per e-mail van jouw annulering
3.       De vlucht wordt geannuleerd en een restitutie wordt aangevraagd als dit mogelijk is. Annuleer je met een reden gedekt binnen de voorwaarden van de Annuleringsverzekering, dan dien je zelf een claim bij de verzekering hiervoor in te dienen.

Je annuleert natuurlijk niet zonder reden. Het liefst zie je daarom al je geld terug. Hoe zuur ook, soms krijg je gewoon niks.

Wanneer krijg ik geld terug?

Geld terug

Geen antwoord op je vraag?

Stel hieronder je vraag en wij sturen binnen 48 uur een reactie. Vertrekt u binnen 1 week dan adviseren wij u telefonisch contact op te nemen i.p.v. te mailen.

 
 

Verplicht veld

Heb je nog vragen?

Onze klantendienst staat 7 dagen per week voor je klaar.

Bekijk onze openingstijden.


of bel: 070 65 90 02 (€ 0,30 p.m.)
  • Gratis annuleren tot 20:00 uur